FANDOM

Ski Jump International 3 - gra komputerowa o skokach narciarskich, która została stworzona przez Ville Könönena. Jest ona rozprowadzana na licencji shareware. Pierwsza wersja trzeciej części cyklu ukazała się w 1 październik 2000 roku. Szczególną popularność zyskała na fali sukcesów Adama Małysza podczas rozgrywek Pucharu Świata w sezonie 2000/01. Gra została wykonana w języku programowania Borland Pascal 7.0.

Cechy gry Edytuj

  • możliwość rozegrania Pucharu Świata składającego się z dwudziestu konkursów na prawdziwych obiektach, współzawodnicząc z zawodnikami o nazwiskach prawdziwych skoczków narciarskich
  • edytor skoczni (dostępny w pełnej wersji), dzięki któremu można dodać własne obiekty z nowymi parametrami i oprawą graficzną
  • możliwość rywalizacji w turniejach internetowych
  • bardzo niskie wymagania sprzętowe, dzięki czemu gra powinna działać na każdym komputerze osobistym wyprodukowanym w ostatnich kilkunastu latach
  • prosta, stylizowana grafika
  • brak muzyki, dźwięki wydawane przez PC-Speaker

Tryby rozgrywki Edytuj

Puchar Świata SJ3 Edytuj

Puchar Świata SJ3 daje możliwość rozegrania Pucharu Świata według normalnych zasad i punktacji, jaka obowiązuje w prawdziwym cyklu. Rywalizujemy z 74 zawodnikami o prawdziwych nazwiskach i umiejętnościach zbliżonych do ich odpowiedników z prawdziwego świata (są one zaktualizowane na 2006 rok, biorąc pod uwagę wersję 3.12). Rozgrywki toczą się na 20 obiektach o prawdziwych nazwach i zbliżonych do prawdziwych punktach konstrukcyjnych (ze względu na przebudowę niektórych skoczni dane te zdezaktualizowały się).

Własny puchar Edytuj

Własny puchar to puchar, w którym użytkownik sam może ustalić ilość konkursów, skocznie, na jakich będą się one odbywały, a także sposób punktacji za rozegrane zawody. Opcja ta jest wykorzystywana przy turniejach internetowych, gdyż daje możliwość automatycznego zapisu najlepszych rezultatów wykonanych na danej zapisanej konfiguracji.

Turniej Czterech Skoczni Edytuj

Zgodnie z turniejem rozgrywanym w prawdziwym świecie, tak i tutaj Turniej Czterech Skoczni można rozegrać na skoczniach w Oberstdorfie, Garmisch-Partenkirchen, Innsbrucku i Bischofshofen. Zachowane są też zasady punktacji, a także system nokautu (który można jednak wyłączyć).

Konkurs drużynowy Edytuj

Konkurs drużynowy to opcja aktywna dopiero po wykupieniu licencji. Daje ona możliwość rywalizacji z kilkunastoma innymi drużynami w sześciu konkursach.

Król skoczni Edytuj

Król skoczni to całkowicie innowacyjna opcja w grach o tematyce skoków narciarskich. Dostępnych jest sześć poziomów trudności, w każdym biorą udział inni skoczkowie, zmienia się także liczba zawodników biorących udział w turnieju, skocznia, ilość serii i obecność wiatru. Zależnie od poziomu trudności, po każdej serii skoków (składającej się z jednej bądź dwóch prób) skoczek mający najgorszą notę za swój skok lub skoki odpada. Zwycięzcą jest skoczek, który przebrnie wszystkie rundy trwania turnieju.

Praktyka Edytuj

Praktyka umożliwia trenowanie na dowolnej wybranej przez siebie skoczni. Opcja ta umożliwia też wybranie belki startowej. W tym trybie nie można ustanawiać rekordów skoczni.

Skocznie Edytuj

W grze zawartych jest dwadzieścia skoczni wzorowanych na skoczniach z prawdziwego świata. Są to Kuopio K120, Lahti K90, Vikersund K175, Falun K115, Lillehammer K120, Chamonix K95, Engelberg K120, Ramsau K90, Oberstdorf K115, Garmisch-Partenkirchen K115, Innsbruck K110, Bischofshofen K120, Harrachov K180, Holmenkollen K112, Otepaa K70, Sapporo K120, Hakuba K90, Pine Mountain K120, Planica K185 i Zakopane K116. Z oficjalnej strony gry można także pobrać dodatkowe skocznie, na których można rozgrywać konkursy w ramach trybów Własny puchar oraz Praktyka.

Ski Jump International 1 (Lartzan Skijump)
1.0 (Pro Corner)1.51.621.71.71
2.02.1
Ski Jump International 3
3.03.13.113.12 (update)